2010. január 10., vasárnap

Mogyorótorta

Évek óta szép termést adnak a kerti mogyoróbokrok. Sajnos, az idén az egyik a fáskamraprojekt áldozatául esett. De még így is szép mennyiség gyűlt össze, kis zsákokban lógnak a garázsban héjastól, megpucolva pedig a spájz polcán. S bár használok belőle, mégis halmozódik. Egy ideje bújom a gasztroblogokat, mogyorós recept után kutatva, aztán valamelyik nap az egyik kedvenc oldalamon, a Macikonyhán ráakadtam egy nagyon-nagyon mogyorós süteményre, Moana mogyorótortája néven. (Az eredeti receptet megtaláljátok ezen a linken: http://macikonyha.blogspot.com/2008/10/moana-mogyortortja.html )
Ma megsütöttem:


És úgy döntöttem, a minimálváltozatot készítem. Az eredeti receptben a mogyoró le van bőrözve és megpirítva, de annyira ki akartam próbálni, hogy erre már nem fordítottam időt, és meg akartam tudni, hogy a minimálváltozat mennyire jó, hogy ha sürgősen kell, szabad-e így is vendégek elé tenni. Hát szabad!
Nagyon finom lett!
Nem sok minden kell hozzá, de azokból jó sok!
Hozzávalók:
10 db tojás, 50 dkg darált mogyoró, 37,5 dkg cukor, 2 vaníliás cukor, 1 sütőpor, 1 evőkanál zsemlemorzsa. Nem tévedés, liszt nem kell hozzá!
Ledaráltam fél kiló mogyorót. 5 egész tojást és ötnek a sárgáját habosra kevertem a cukorral és a vaníliás cukorral. A sütőport összekevertem a zsemlemorzsával, majd a tojásos cukorhoz adtam a darált mogyoróval együtt. A kapcsos tortaformába sütőpapírt szabtam, előmelegítettem a sütőt kb. 7-es fokozaton. Az eredeti recept 170 fokot ír, de az én sütőmön 10 fokozat van, és nem tudom, melyikhez tartozik a 170, így saccoltam. Ezután kemény habbá vertem az öt tojás fehérjét, és a mogyorós-tojásos masszába forgattam óvatosan, de alaposan, hogy szépen fellazítsa. Majd beleöntöttem a tortaformába, eligazítottam és a sütőbe toltam. 50 percet írt a recept, de valószínűleg a 7-es fokozat nem volt 170 fok, mert nekem 50 perc után még ragacsos volt a közepe, ekkor egy kicsit feltekertem a sütőt, ahelyett, hogy türelmesen vártam volna, ezért egy kicsit sötét lett a teteje, de néhány perc múlva visszavettem, és inkább még vártam 10 percig. Szóval, nekem egy óra kellett a teljes süléshez.
Nagyon finom lett. Maradt a múltkori finomdiósból krémem, próbaként kentünk az egyik szeletre azt is, de nekem házi, finom darabos őszibarackdzsemmel ízlett a legjobban.
Legközelebb talán lesz türelmem, és megpirítom a mogyorót, vagy nagyobb faksznit kerítek a díszítésnek. De azt hiszem ez a mostani díszítés nélkül is, pirítás nékül is igen hamar el fog fogyni!

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Ide írok neked, ha nem baj. :) Szerintem Media Marktban is lehet ilyen transzferpapírt kapni, de csak csomagban. Én már vettem ott is. A Kes Papír üzleteiben is vettem már darabra. Hátha tudtam segíteni. :)

    Üdv,
    Judit

    VálaszTörlés
  2. amit ma megehetsz...2010. január 14. 18:12

    Betolnám, mint hegyikecskét a lavina.

    Adjál falatot (:

    VálaszTörlés