2010. május 9., vasárnap

Mandulás sütemény

Tegnap ismét barangoltam kedvenc gasztroblogjaimban, és macikonyha oldalán ráleltem erre az egyszerű, de a leírás alapján is nyálcsorgató süteményre. Átvettem, ezúton is köszönöm a receptet. Már ő is változtatott az eredeti recepten (Mandel Butterkuchen), én pedig még egy kicsit változtatással sütöttem meg tegnap este. Persze, akkor már nem kóstolhattam meg, mert mostanában nagyon betartom, hogy szénhidrátot (sőt, ha lehet, semmit) már nem eszek késő délután, de a mai ebéd után elfogyasztott két szelet sütemény kárpótolt a várakozásért. Ropogós, karamellás teteje alatt finom, omlós, puha tészta. Hmmmm....


Az én változatom:
A tésztájához: 12 dkg Dream Food liszt, 6 dkg barna nádcukor, 6 dkg gyümölcscukor, 2 tk. sütőpor, 4 dkg puha vaj, 2 egész tojás, 10 dkg tejszín, 1 csipet só.
Az összes hozzávalót egy mély keverőtálba mértem, és botmixerrel összeállítottam. Sütőpapírral kibélelt 20x30 cm-es jénai formába simítottam, és nekem a villanysütő 6-7-es fokozatán előmelegített sütőbe toltam. Ennek kb. 15 percig kell majd sülnie, addig ráérek elkészíteni a tetejére a mandulás réteget.
Hozzávalók: 2 evőkanál tej, 10 dkg barna nádcukor, 10 dkg vaj, 20 dkg szeletelt mandula, 1 csipet só.
Egy edényben összeforrósítottam az összes hozzávalót. Miután a tészta már 15 perce sült, kivettem a sütőből és rásimítottam a forró mandulás keveréket, és további 15-20 percre visszatoltam a sütőbe.
Egyszerűen és gyorsan elkészíthető, és nagyon-nagyon finom. Akiknek számít a kalóriaérték is, ennek az adagnak, az én hozzávalóimból 3644 kcal az energiatartalma, a képen látható nagyságban 22 szelet lett belőle, tehát 166 kcal szeletenként. És nagyon vissza kellett fognom magam, hogy csak két szeletet egyek meg belőle!

4 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ízlett! :o) Még nem hallottam erröl a Dream Food lisztröl, ez miféle?

    VálaszTörlés
  2. http://www.alomdieta.hu/alapanyagok/dream-food-lisztkeverek-1kg
    Ezen a linken találsz róla információkat.
    Két hete kezdtem használni, mert valamit nagyon ki kellett találni a szaporodó pluszkilók ellen. Persze nem csak ezt, hanem kicsivel több mozgás, kevesebb szénhidrát - no ebben segít ez a liszt. Eddig jók a tapasztalataim, jó az íze, készítettem már belőle csirkepörkölthöz nokedlit is, a maradékból pedig tojásosnokedlit, mindkettő finom volt. És talán ennek is köszönhető, hogy kb. 3 hét alatt -3,5 kg-nál tartok. Talán majd egyszer erről is blogolok.

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon ígéretes!
    Külön köszönöm a kcal értékeket :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Garffyka! Üdvözöllek a blogomon.
    Gondolkodom, hogy indítsak-e egy gasztroblogot, amit lennének ilyen dolgok is, mármit kalóriaszámlálás és esetleg életmódváltással, fogyókúrával kapcsolatos receptek, finom, de könnyű dolgok.
    Még gondolkodok rajta...

    VálaszTörlés