2010. március 13., szombat

Vajas pogácsa

Kaptam Éva barátnémtól egy-két hete egy pogácsa receptet, ami ma végre "megsütődött".


Ha valaki rákívánna, itt a recept:
Vajas kelt pogácsa
Hozzávalók: 50 dkg liszt, 25 dkg vaj (én Rama margarint használtam most), 2 tojássárgája, 1 csapott evőkanál só, 2 dl tejföl, 1 dl tejben felfuttatott 2 dkg élesztő.
A hozzávalókat összedolgozzuk, kapunk egy jó ragacsos tésztát, amitől nem kell megijedni. Lisztezett deszkára borítjuk, lisztes kézzel cipót formálunk belőle, kinyújtjuk, lisztezzük, összehajtogatjuk. Majd kis pihentetés (kb. 15-20 perc) után ismét nyújtjuk, lisztezzük, összehajtjuk. Ezt háromszor megcsináljuk, aztán nyújtjuk, tojással megkenjük, megszórjuk szezámmaggal vagy köménnyel (vagy bármi mással, ízlés szerint, nekem most semmi nem volt itthon, így csak simán tojásal kentem), kiszaggatjuk és előmelegített sütőben kisütjük.
Ne borzasszon el senkit a háromszori hajtogatás, tulajdonképpen nem sok munka, csak idő. Én az ilyet olyankorra szoktam ütemezni, amikor varrok, és egy-egy hajtogatás között tudom azt is csinálni, így elrepül az idő.
Hogy mit varrtam, azt majd a következő bejegyzésemben megmutatom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése