2015. július 28., kedd

Fügebokor, fügelekvár, fügebor, füge...

A ház déli oldalán volt egy fügebokor. Néha elfagyott, néha nem, volt is olykor-olykor rajta termés, de csak annyi, hogy nem kellett gondolkodnom azon, mi legyen vele: a finom, édes, érett gyümölcsöket - ahogy ért, megettem.
Pár éve aztán ültettem még egyet mellé, hogy legyen társa. Erre annyira nagy boldogság öntötte el az én régi fügebokromat, hogy azóta csak nő és nő, és terem roskadásig - persze a párja is. Lassan kiköltöztetnek az udvarból :)
Igen, jól látjátok, ez a két bokor a ház déli oldalán - a házból is látszik még egy kicsi.
Kisebb alma méretű fügék érnek jelenleg.
A hétvégén leszedtem egy kisebb vödörrel, abból finom fügelekvár készült. De mivel meg sem látszott a bokron, hogy hiányzik róla, el kellett gondolkodnom, hogy mi legyen a többivel, már amit nem tudok megenni - mert bizony nagyon szeretem...
Aztán rátaláltam egy egyszerű fügebor receptre, és ma az újabb vödör gyümölcsből két üveggel megkezdődött a fügebor-gyártás.
Azt mondja a recept: végy egy ötliteres üveget, darabolj bele apróra 90 dkg-1 kg érett fügét. Morzsolj rá 1 dkg élesztőt, vagy 4-5 kanál sört locsolj rá (én ezt választottam). 3,2 liter vizet forralj fel 75 dkg cukorral, hűtsd ki, és öntsd rá a fügére. Kösd le papírral az üveget, tedd meleg, napos helyre és 3 hét alatt kiforr a fügebor. (Lekötöttem, és kitettem a teraszra az asztalra.) Akkor le kell szűrni, majd a szűretet, ha letisztult, újra leszűrni. Azt mondják, az aszúborhoz lesz hasonló az elkészült nedű...
Hát majd három hét múlva beszámolok róla...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése