2010. február 20., szombat

Túrós pogácsa

Ma délelőtt megint előjött a "sütnikénevalamit" érzés. Körülnéztem, miből is gazdálkodhatok, aztán kitaláltam, hogy ma túrós pogácsa lesz. Valószínű, ennek is sok variációs lehetősége van, én ezt a változatot először egy kedves barátom, a Maczi bácsi Erzsikéjétől hallottam, és nagyon bevált. Gyors is, kiadós is, és nagyon finom  is.


Hozzávalók (kb. 80 db-hoz): fél kg túró, fél kg liszt, fél kg margarin, 1 tojás, só; a tetejére: 1 tojás, reszelt sajt, esetleg szezámmag (ez a mostani csak tojással van megkenve).
A lisztet elmorzsoltam a margarinnal (én szoktam a liszthez keverni egy sütőport ekkora mennyiséghez), beleütöttem a tojást, majd a túrót is hozzáadtam, sóztam, és jól összegyúrtam. Lisztezett deszkán kb. ujjnyi vastagra nyújtottam, bevagdostam a tetejét késsel, és kis pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Sütőlemezre tettem, megkentem felvert tojással és be az előmelegített sütőbe. Nem szabad túlsütni, mert akkor kiszárad, világos aranyszínűre sül kb. fél óra alatt.
Azért nem kenem meg tojással, amikor ki van nyújtva, mert a kimaradó darabokat akár még készer is összegyúrom, és akkor az már nagyon tojásos lenne.
Lehet a tetejére szórni reszelt sajtot, vagy tetszés szerint szezám-, esetleg tökmagot, ezen most csak a felvert tojás van. Így is nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése