2010. február 6., szombat

Gyorsan finomat

Van jópár gasztroblog, amit rendszeresen olvasok, így gyakran merítek innen öltelet is. Mint most péládul a Házias konyha nevű blogról, ahol a "pont most pont nekem" receptet találtam. No nem ez a neve, hanem Kefíres kevert, eredeti recept itt . És azért pont most pont nekem, mert mint írtam előző bejegyzésemben, még nem gyógyultam meg teljesen, és valami finom, de nem túl munkás süteményt szerettem volna készíteni. Hát ez pont ilyen!
Igaz, nem volt itthon három pohár kefírem, de egy igen, és két pohár joghurt, hát gondoltam, olyan nagyon nem rontom el vele.
Hozzávalók: 3 kis pohár kefír (nálam a már írt joghurt és kefir keverék), innentől a kefírespohár a mérték: 1,5-2 pohár cukor, 4 pohár liszt, 0,5 pohár olaj, 1 evőkanál szódabikarbóna, 2-3 evőkanál cukrozatlan kakaópor.
Egy nagy tálban ovális habverővel (amit akként árulnak, de én még soha nem tudtam vele habot verni, de keverésre kiváló) összekeverjük a kefírt a cukorral, az olajjal, a kakaóporral, a szódabikarbónával és végül a liszttel. Jó sűrű massza lesz, ezt egy jól kimargarinozott, kilisztezett tepsibe öntöttem, és előmelegített sütőben (nekem a 7-es fokozaton) 35 perc alatt készre sütöttem.

Ilyen lett kívülről, és ilyen belül:


Az eredeti receptelő lekvárt kent a tetejére és megszórta kókuszreszelékkel, én most ezt elhagytam, és a durvára darabolt diót választottam díszítő finomságnak. Sikere volt, de egy kis baracklekvárt azért csorgattunk a tetejére!

2 megjegyzés:

  1. Igen! Ez a söti valóban ott van :)
    Az eredetin kívül nálunk sült már meggyesen, dió-mandulával, márványosan, "csak úgy natúran" :)

    VálaszTörlés