2013. április 1., hétfő

Gyerekkorom ízei

Húsvét előtt, amikor tervezgettem, hogy mit is fogok sütni idén, eszembe jutott, hogy már évek óta el akartam kérni keresztanyámtól annak a házi krémesnek a receptjét, amit gyerekkoromban mindig ő sütött, és az volt az egyik kedvencem. És most a gondolattól el is jutottam a megvalósításig, leírtam a receptet, természetesen közben meghallgattam a készítés fortélyait is hozzá (persze nem olyan bonyolult), és megszületett az idei húsvétra az első krémesem.


És akkor íme a recept:
Házi krémes
Hozzávalók: a tésztához: 30 dkg liszt, 6 dkg zsír, 1 tojás, 1 csg. szalalkáli, 4-5 evőkanál tej; a krémhez: 20 dkg cukor, 2 vaníliás cukor, 1 liter tej, 5 evőkanál liszt, 4 tojás
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk (ha nem állna össze a 4-5 evőkanál tejtől, akkor még picit tehetünk hozzá), és 3 cipót formázunk belőle. Egyesével vékonyra nyújtjuk, kb. 22x30 cm-es nagyságra.
A krémhez a tojások sárgáját a cukorral, vaníliás cukorra, liszttel, kicsi tejjel összekeverjük csomómentesre, majd a többi tejet is hozzáadjuk. Ebből sűrű krémet főzünk és még forrón beleforgatjuk a 4 tojásfehérjéből vert kemény habot. Ha már alig langyos, megtöltjük a lapokat és porcukrot szórunk a tetejére. Másnapra megpuhul, akkor szeletelhető.
Az egész családnak nagyon ízlett, azt hiszem, felveszem az állandó listámra...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése