2011. május 1., vasárnap

Egy ferdeorrú maci és némi gyöngyhorgolás

Ma végre le tudok ülni egy kicsit blogot írni. Már megint eltelt egy hónap, és nem született új bejegyzés. Foltvarrással, nemezeléssel és gyöngyözéssel kapcsolatban nem is igen tudtam volna mit írni, hiszen csak fejben fogalmazódnak új dolgok. Mindössze ez a ferdeorrú kismackó kulcstartó született, mintegy ujjgyakorlatként.


Múlt hét végén lettem kész egy főiskolai filozófia tanár háromkötetes könyvével, ami összesen közel 850 oldal, ebből több mint ötszáz oldalon levéltári dokumentum fénymásolat volt, amelyek közül csak egy-kettő volt alkalmas arra, hogy változatlan formában használjam fel, a többit egyenként meg kellett igazítani, vágni, javítani, szóval megdolgoztam vele, de a végeredménnyel elégedett vagyok - és akik ismernek, tudják, ez mit jelent. Még a körbevágás van hátra, aztán kap a három kötet együtt egy papírszalagot (ha kész lesz teljesen, akkor teszek fel fotót), és mehet a könyvbemutatóra. Szóval, ezzel (és még néhány kisebb kiadvánnyal, valamint a rendes polgári munkámmal) dolgoztam idáig, hétvégéken is, és sokszor hétközben éjjelekig.
Tegnap viszont eljutottam Pestre, a Gyöngytyúktanyára, ahol Dóritól tanultam a gyöngyhorgolás fortélyait. Azt hittem, ma már egy kész karkötőt mutathatok, de sajnos nem. Nem olyan egyszerű, mint amilyennek gondoltam, az első három-négy sort négyszer fejtettem vissza, aztán ahogy haladtam, pár soronként újabb hiba, és újabb fejtés, és milyen érdekes, visszafelé sokkal könnyebben és gyorsabban ment...
Úgyhogy egy kb. 5 cm-es mintával jöttem haza, némi gyönggyel, és sok tudással :-))
Itthon folytatás következik, remélem, lesz mit mutatnom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése